2011. november 9., szerda

NaNoWriMo Elfogadó Nyilatkozat

Úgy gondoltam megosztom veletek a NaNoWriMo formanyomtatványát. Mi lenne ennek a célja? Ezt olvasgatva is ösztönzöm magam, és nem felejtem el, hogy mire is vállalkoztam.

FORMANYOMTATVÁNY #A30/31/50K
ELFOGADÓ NYILATKOZAT
EGY HÓNAPOS REGÉNYÍRÁSI KÖTELEZETTSÉGVÁLLALÁSRÓL

Ezúton kijelentem, hogy egy hónap időtartam alatt meg kívánok írni egy 50 000 azaz ötvenezer szó terjedelmű regényt. Azzal, hogy egy ilyen jelentős vállalkozásra ilyen irracionális, egy hónapos határidőt szabok magamnak, tudomásul veszem, hogy az olyan fogalmakat, mint a “művészet”, “zsenialitás”, és a “hozzáértés” (továbbiakban: „sznobságok”) ki kell hajítanom az ablakon, és figyelemre sem méltatva ott is kell hagynom ezeket a „sznobságokat” egészen addig, amíg sor nem kerül a szerkesztési procedúrára. Elismerem, hogy tehetséges személy vagyok, aki képes arra, hogy hősies, kreatív erőfeszítéseket hajtson végre, és kötelezettséget vállalok arra, hogy az elkövetkezendő hónap során elegendő időt biztosítok a magam számára, hogy a velem született képességeim felszínre törhessenek és kibontakozhassanak, anélkül, hogy a kételyeim, az önkritikám, vagy bármely más önsanyargató viselkedésmintám ezeket megakadályozná.
Tudomásul veszem, és kifejezetten rögzítem, hogy az eljövendő hónap során nehézkes párbeszédeket, sablonos szereplőket, és súlyos hiányosságoktól szenvedő cselekményt fogok létrehozni. Beleegyezem, hogy mindezek benne maradjanak az első szövegváltozatban, és tudomásul veszem, hogy csak egy későbbi időpontban kerülnek kijavításra és/vagy szanálásra. Tisztában vagyok azzal, hogy jogom van a kéziratot mindaddig visszatartani az olvasóktól, amíg elkészültnek nem érzem. Szintén tudatában vagyok annak, hogy mint írónak, jogomban áll jelentősen eltúlozni mind a szöveg minőségét, mind pedig az írási folyamat nehézségeit, abban, és csak abban az esetben, ha az ilyesfajta túlzás hasznosnak bizonyul és tiszteletet és figyelmet biztosít nekem, avagy felszabadít a fáradtságos házimunka elvégzése alól.
Tudomásul veszem, hogy az egy hónapos, 50 000 szóra szóló határidő, amelyet magamnak állítottam végleges és megváltozhatatlan, és amennyiben kudarcot vallanék, vagy bármely módon megpróbálnám a végső határidőt meghosszabbítani, mikor már elkezdődött a kaland, jól megérdemelt gúnyolódás célpontjává válhatok a családi és baráti körömben. Ezen felül tudomásul veszem, hogy a fent nevezett regényírás sikeres teljesítése esetén jogomban áll egy ideig felszabadultan ünnepelni és mulatni, mely tevékenység időtartama és intenzitása adott esetben napokig, vagy akár hetekig lehetetlenné teszi a munkahelyi feladatokban való maradéktalan részvételemet.



______________________                       _______________________
               Aláírás                                                                                  Dátum

_____________________           __________________
         Regényírás kezdete                          Regényírás vége

A szöveg Chris Baty „No Plot? No Problem! A Low-Stress, High Velocity Guide to Writing a Novel in 30 Days” című könyvéből származik. © 2004 Chronicle Books
Fordította: pobrediabla és Poggi

4 megjegyzés:

  1. nem lehetetlen. egyetemistaként a minimum 40.000 karakteres projektmunkánkat, ami nem kreatív brainstorming, hanem szakmai szempontú beszámoló a legtöbben ugyan úgy egy hónap alatt tervezzük megírni :)
    sok sikert!

    VálaszTörlés
  2. Ismerem ezt az érzést. :)
    Nem is tartom lehetetlennek. Mindössze időt kell rá szentelni. Jelenleg úgy látom, hogy sikerülhet megírni, de köszönöm a biztató szavakat! :)

    VálaszTörlés
  3. kedves chim, azért nézd meg alaposabban: a 40.000 leütés és az 50.000 szó nem teljesen ugyanaz a nagyságrend :)

    VálaszTörlés
  4. Én is csak most olvastam át figyelmesebben. Az én agyam már teljesen átállt a szavakra. Ha ezzel kapcsolatban olvasok valamit, akkor én szavakban mérek, pedig, chim te is karaktert írtál. Én azonnal 40.000 szónak vettem.

    VálaszTörlés