2011. november 28., hétfő

2011 NaNoWriMo Winner

Ahogy a cím is elárulja, sikerült befejeznem a regényem. Valójában már korábban befejeztem, de mindössze 45.000 szó lett a vége. Vagyis kellett még 5.000 szó, hogy teljesíteni tudjam a elvárást, ezért ki kellett egészítenem egy rövidebb fejezettel, és elkezdtem javítgatni a szöveget. Rájöttem, hogy a javítás nem túl jó ötlet, mert több részt is inkább kivennék belőle, és annyit nem írok helyette, hogy jó legyen. Ezért itt-ott kipótoltam, és 50.501 szó lett a befejezés.
  Be kell ismernem, néhány nappal ezelőtt nem hittem volna, hogy sikerülni fog. Nem bíztam benne, hogy képes leszek ennyit még hozzáírni. Ami azt illeti elkezdtem írni a Radagas 2. részét is, amivel együtt már meghaladtam az 50.000-et, de egyúttal a SYA pályázatára is jelentkeztem, ahova nem valószínű, hogy megfelelt volna. Ezért úgy döntöttem, hogy az első részből próbálok meg mindent kihozni, és nehezen, de sikerült.
  Ami november elején jó mókának tűnt, az a mostanra egy kemény munka eredménye lett. Minden reggel igyekeztem, hogy a kávém mellett sikerüljön leírni az aznapi kötelezőt. Délután nem sokszor írtam, estére pedig már tudtam, hogy annyira fáradt leszek, hogy nem fog majd az agyam. Ezért mindig az volt a cél, hogy reggel megírjam, amit elvárok magamtól. Természetesen volt, hogy nem sikerült. Többször előfordult, hogy alulteljesítettem önmagam. A szóharcok sokszor átlendítettek a holtponton, de a hónap második felében nem volt sok időm felmenni a közös oldalra, ahol a többiekkel tudtam volna szópárbajt vívni. Amikor átléptem a 40.000 szavas határt már hittem magamban, de tudtam, hogy nem leszek könnyű helyzetben, mert akkor már közeledett a regényem vége.
  A barátaim és a munkatársaim is érdeklődéssel figyelték, hogy mire leszek képes. Természetesen ők "tudták", hogy én képes vagyok megírni, de én nem mindig hittem ezt el. Ők akkor is támogattak és biztattak, ezért ezt Nagyon Köszönöm nekik. Úgy gondolom, hogy rájuk is szükség volt, hogy elkészüljön ez a kis regény.
  December elején nekiállok, és javítgatok a regényen, hogy a SYA felé egy épkézláb írást tudjak elküldeni. Azután majd kiderül, hogy mit érek el a pályázaton.
  Végezetül be kell vallanom, hogy sokat köszönhetek a NaNoWriMo-nak. Ebben a hónapban bebizonyíthattam magamnak, hogy képes vagyok határidőre egy olvasható írást összehozni. Pedig novemberben több olyan tényező is akadt, mely elcsalt a laptop elől. Mégis sikerült - igaz csak két nappal a vége előtt -befejeznem a regényt, amire nagyon büszke vagyok.

3 megjegyzés: